Julen !

Snart är julen här är bara 2 dagar kvar ! Så därför tänkte jag göra ett jul inlägg. tänkte på ungefär berätta hur min jul ser ut från morgon till kväll.

Allt börjar med att jag vaknar och kollar i julstrumpan. Springer upp och kollar på alla paket under granen. Det gjorde jag jämt när jag va liten men det börjar bli tråkigare och tråkigare. Men i alla fall till det roliga. Sen kommer pappa hit lagom till julmaten. alla sitter tillsammans och äter och pratar. Lite senare brukar vi gå ut i snön (om det finns någon) och åka pulka mm. Vi kommer in lagom till kalle anka börjar (tredition). I år tänkte vi se på kalleanka i allrummet och tända öppna spisen och ha det mysigt och äta godis. Efter börjar alla de vuxa fixa med julmaten. Alla sitter och äter och har det super trevligt. Sen blir det bara vänta och vänta. Eftersom vi har ju små syskon så har vi tomte och det dräjer ju innan han kommer haha. Tillslut kommer han och så får vi lite paket och sen åker han vidare. Sedan läser jag upp alla paket under granen och delar ut de. Alla öppnar samtidigt och resten av kvällen sitter man och håller på med alla saker. Och fika med lussebullar, pepparkakor och glass. Ibland blir det att vi spelar spel och om man fått en film kanske man kollar på den. Sen är julafton slut och man går och lägger sig !

Skrev nu hur min julafton brukar vara för kommer kanske inte blogga så mkt under själva julafton. För då ägnar man sig tid åt familjen :)


Bild på vad jag tycker tillhör julen !
Snö !
Julskinka ! ( julmat )
Julgran !
Jultomte !
Familjen ! (Står i hjärtat på bilden)
Julstrumpa !
Julklappar !
Pepparkakor !
Lussebullar !
Julprydnader !
Kalle anka !
Jultomten på väg med sin släde !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0